FORGOT YOUR DETAILS?

7.4 Gebedsuren

Graag willen wij u en jou informeren over de mogelijkheden en uitnodigen om met andere christenen te bidden! Ook in onze gemeente wordt er (naast de persoonlijke gebeden) ook met elkaar gebeden! Op verschillende dagen/avonden komen we samen om met elkaar om stil te staan bij de zegeningen, zorgen en noden die er in ons persoonlijk leven, maar ook in die van andere mensen en in de wereld zijn.

Bidden is spreken met God: om Hem te danken, om Hem iets te vragen, of om Hem te betrekken bij uw/jouw leven. In de Bijbel staan veel verschillende voorbeelden van gebeden. Bij alle verschillen is er wel 1 gemeenschappelijk uitgangspunt: de overtuiging dat God luistert naar mensen die oprecht tot hem bidden.

Soms staat onze ervaring haaks op de overtuiging dat God onze gebeden hoort: een zieke wordt niet beter, een relatie loopt toch stuk. Ook in de Bijbel ervaren mensen dit. Job roept tot God, maar moet pijnlijk lang wachten op een reactie. Ook in de psalmen hoor je de wanhoop van iemand die tot God roept, maar zijn hulp niet ervaart. Deze teksten geven geen antwoord op onze vragen. Maar ze bieden wel herkenning. Samen met Job en de psalmdichter kun je erop vertrouwen dat God luistert naar je gebed. Het is ook onze opdracht die we van Jezus gekregen hebben:

Bid onophoudelijk. Wat er ook gebeurt, dank altijd God, want Hij wil dat u als christenen zo leeft.
1 Thessalonicenzen 5:17-18

Daarom… van harte welkom in verbondenheid met elkaar samen te bidden!

En mocht u het lastig/ ongemakkelijk vinden om hardop in een groep(je) te bidden? Weet dan, dat niets verplicht is en het fijn is als u stil meebid! Er wordt in die zin niets van u/jou verwacht…!!

Graag nodigen wij u/jou uit op 1 of meerdere plekken:

  • Donderdagavond 1x in de 3 weken van 19.00-20.00 uur.
    Data: D.V 13 April, 4 Mei, 25 Mei, 15 Juni, 20 Juli, 10 Augustus, 14 September
    Voor inlichtingen bel: 0318-574770
  • Maandagmiddag om de week van 13.15-14.15 uur in ’t Kerkheem ( met uitzondering van zomervakantie)
    Voor inlichtingen bel: 06-23341520
  • Elke zaterdagochtend in de kerkzaal van 9.00-10.00 uur.
    Voor inlichtingen bel: 06-23368215

 

Weet u/je welkom!

TOP