5.1 Algemene informatie (catechese)

Op D.V. 4 oktober starten de catechisaties weer. Je hebt een persoonlijke uitnodiging gekregen. Hieronder kun je, je aanmelden. Je wordt automatisch ingedeeld bij de groep die op je uitnodiging stond.

Vanaf 26 september 2022 tot en met 27 maart 2023 wordt in ‘Kerkheem’ catechese gegeven aan de jongeren van onze gemeente. Alle jongeren van de gemeente worden hartelijk uitgenodigd om de catechese te bezoeken. Het is nodig dat zij de Bijbel leren verstaan en de belijdenis van de kerk leren kennen en, door Gods genade, openbare belijdenis mogen afleggen.

De ouders wordt gewezen op hun verantwoordelijkheid. Bij de doop van onze kinderen hebben wij ‘ja’ gezegd en de taak op ons genomen om onze kinderen te stimuleren de catechese te bezoeken en hen liefdevol te begeleiden bij hun zoektocht naar een persoonlijk antwoord op hun doop.

• Er is op vastgestelde tijden catechese voor vastgestelde leeftijdsgroepen ( zie schema hieronder)
  • We gebruiken vanaf groep 12/13 de methode ‘Leer en leef’ van de HGJB . Deze methode bestaat uit zes leerjaren zodat de catechisant elk jaar nieuwe dingen leert of verdiept.
  • De onderwerpen en werkvormen zijn afgestemd op de leeftijd van de catechisant. Het is dus nodig dat hij/zij in de juiste groep zit. Na aanmelden wordt de catechisant automatisch in de juiste groep ingedeeld.
  • Iedere catechisant brengt elke week zelf een Bijbel, pen en het werkboek mee.
  • Een overzicht van de leerstof en data is te vinden bij 5.3 Mentorcatechese

De indeling voor het seizoen 2021 - 2022 van de tijden en groepen is als volgt:

Groep Tijd Methode Catecheet Mentoren
Basis groep 7 Maandag 15.45-16.30 Met de Bijbel aan de slag NT Maurits Bos
Basis groep 8 Dinsdag 15.45- 16.30 Met de Bijbel aan de slag NT Maurits Bos
Mentor 12/13
Klas 1 en 2 voortgezet onderwijs
Maandag 18.30-19.30 Leer en Leef OB 2 (rood) Maurits Bos Maurits, Arie, Daniël en Heidie
Mentor 14/15
Klas 3 en 4 voortgezet onderwijs
Maandag 19.30-20.30 Leer en Leef BB 1 (zeegroen) Maurits Bos Maurits, Mieke, Liesbeth en Ria
16/17 jarigen