7.7 Ouderencontactmiddag

Voor de ouderen wordt er een achttal middagen georganiseerd. Deze zijn bedoeld voor onderling contact voor de senioren onder ons vanaf 55 jaar. Er is elke middag een meditatie vooraf, deze word afwisselend verzorgd door predikant, pastoraal werker of door de leiding van contactmiddag. Er word telkens iets anders georganiseerd, dat kan variëren van een spreker, een uitje of spel. Over vervoer naar Kerkheem hoeft niemand in te zitten. Daarvoor kunt u terecht bij Joke Nab (tel. 06-23023308). Zij zal zorgen voor vervoer. De middagen beginnen om 14:30. Alle senioren zijn van harte welkom. In mei gaan we dagje uit. Dan maken we een gezellige dagtocht met de bus.

We hopen elkaar te ontmoeten tijdens winterseizoen op elke laatste woensdag van de maand en in december is dat laatste woensdag voor kerst.

Kringavond
okt 22 @ 20:00

Het nieuwe winterwerk seizoen staat voor de deur. In het nieuwe seizoen willen we met elkaar tijdens de kringavonden stilstaan rondom het thema “echtpaar naar Gods hart”. Vanuit de Bijbel met ondersteuning van een boek zullen we zien hoe de Heere het huwelijk bedoeld heeft. Ook zullen we kijken naar huwelijken in de Bijbel, en wat wij daar als echtpaar maar óók als (jonge en oudere) man en (jonge en oudere) vrouw van kunnen leren. Alle gemeenteleden worden van harte uitgenodigd om aan deze kringavonden deel te nemen. Voel je voor deze avonden niet te jong, maar zeker ook niet te oud! Hoe waardevol kan het zijn als we zo met elkaar optrekken. De eerste avond is op D.V. dinsdag 24 september.

Kringavond “Echtpaar naar Gods hart”
okt 22 @ 20:00 – 22:00
wo
Vrouwenontmoetingsochtend
okt 23 @ 09:30 – 11:45

Dit seizoen mogen wij als vrouwenontmoetingsochtend vieren dat we 25 jaar bestaan. Wat is deze ochtend rijk gezegend in de afgelopen 25 jaar. We zijn daar ontzettend dankbaar voor. Daarom organiseren we op 20 november een speciale, feestelijke en verrassende ochtend. De meeste van de vrouwen die deze ochtenden ooit opgericht hebben zullen ook bij deze ochtend aanwezig zijn. De inhoud zal natuurlijk een Bijbelstudie zijn, lofprijzing en dankzegging, maar er zal ook extra aandacht zijn voor ontmoeting, spel en gezelligheid. We willen in het bijzonder alle vrouwen die ooit betrokken zijn geweest bij de werk- en/ of de muziekgroep uitnodigen om deze ochtend met ons te vieren. Maar zoals altijd is de ochtend een ‘open’ ochtend waar ieder welkom is en voor iedereen het fijn ontmoeten wordt.

De inloop is 9.30 uur we starten 9.45 uur we eindigen 11.45 uur. Er is kinderoppas aanwezig.

Graag tot ziens op 20 november in Kerkheem.

do
Mannenvereniging
okt 24 @ 19:45 – 21:45

De eerstvolgende vergaderingen van de mannenvereniging staan gepland op 24 oktober en 7 november. Op 24 oktober willen we Daniël 2 behandelen. De uitleg van dominee Molenaar is te vinden in het nummer mei-juni van MANkracht. De titel luidt Tegendraadse beweging.

Twee weken later willen we ons verdiepen in hoofdstuk 3 van het Bijbelboek Daniël. De titel  boven de uitleg van ds. Molenaar luidt dan Tegendraadse keus. Dit is te vinden in MANkracht nummer 6, juli-augustus 2024. Het bestuur hoopt op een goede opkomst en twee leerzame avonden. De starttijd is zoals gewoonlijk 19.45 uur. De inloop vanaf 19.30. Plaats: basisschool De Waterstroom.

Vrouwenbijbelstudiekring De Kandelaar
okt 24 @ 19:45 – 21:30

Donderdagavond 7 november willen we met Hoofdstuk 3 van de bijbelstudie over Ruth verder gaan. Over de aankomst in Bethlehem en het verdriet van Naomi. Hoe spreken wij in tijden van verdriet? Raken we verbitterd of leggen we ons leven (onder tranen) in Gods liefdevolle handen?

Het zou fijn zijn als de bijbelstudie thuis vast doorgelezen kan worden en de vragen beantwoord (voor zover dat lukt) . De studievragen worden plenair nog nabesproken, de (persoonlijke) gespreksvragen alleen in je eigen groep.

Kom gerust een keer kijken, er is nog genoeg plaats voor nieuwe leden.
Graag tot dan!

Datum: 7 november
Locatie: Kerkheem
Tijd: 19.30 uur inloop 19.45 uur starten

Voor meer info: Bep Wisgerhof tel: 0640239319 of Marlies van Beek tel: 0617746227

Huisbijbelkring (donderdag)
okt 24 @ 20:00

Op donderdagavond 3 oktober hopen we weer verder te gaan met de bestudering van het Bijbelboek Openbaring. We zijn ‘net’ begonnen aan de hand van het boek van Wim Grandia, Zie, Ik kom spoedig.

Wim Grandia heeft zich uitgebreid verdiept in Openbaring. Het is voor ons ook echt heel leerzaam en verrijkend geweest om te zien wat God ons via Openbaring wil laten zien. Aan de hand van 40 (!) YouTube filmpjes legt Wim de Bijbelgedeelten uit. Graag nodigen we je dan ook uit om samen, dit Bijbelboek te bestuderen.

Op 3 oktober ben je van harte welkom bij Bram en Geertrui ten Ham, Schampsteeg 1 te Ede.

Om 19.45 uur is er koffie, zodat we om 20.00 uur. kunnen starten. Na gebed en Bijbellezing, bespreken we samen de vragen van hoofdstuk 6 (thuis graag het bijbehorende YouTube filmpje bekijken). Daarna willen we samen het YouTube filmpje van hoofdstuk 7 bekijken en de vragen bespreken.

Voor het nieuwe seizoen ‘24/’25 hopen we de volgende data, om de 3 weken bij elkaar te komen: 24 oktober, 14 november, 5 december, 9 januari, 30 januari, 20 februari, 13 maart, 3 april, 24 april.

Heb je vragen, bel gerust naar 06-46485123.

za
Gebedsuur
okt 26 @ 09:00 – 10:00
zo