6.9 Vakantie Bijbel week

Vakantie Bijbel Week Ederveen

Elk jaar is er in de laatste week van de zomervakantie Vakantie Bijbel Week achter op het parkeerterrein van het kerkgebouw aan de Schoolstraat. Tijdens de Vakantie Bijbel Week staat elke jaar een thema centraal die aangereikt wordt door de HGJB.

Ochtendprogramma
Net als in de andere jaren is er op maandag- tot en met donderdagochtend een programma voor de kinderen. Alle kinderen zullen de ochtend gezamenlijk in de tent op de parkeerplaats achter de kerk beginnen. Na de dagopening is er een apart programma voor groep 1 t/m 4 en voor groep 5 t/m 8. De dagen beginnen om 9:30 uur en we sluiten om 11:45 uur af. Met uitzondering van de donderdagochtend dan sluiten we de week af met patat en stoppen om 13:00 uur.

Avondprogramma
Naast het ochtendprogramma is er ook een avondprogamma voor jeugd in de leeftijd van 12 jaar en ouder. Hiervoor is er elk jaar een speciale uitnodiging met daarop de datum, locatie en het thema van de avond. Traditiegetrouw zal er op de woensdagavond weer gevolleybald worden door jong en oud. Dit wordt gespeeld op gras bij de familie Dijkstra (Nieuweweg 58, Ederveen). Het toernooi begint om 18:45 uur. Daarnaast is er op de donderdagavond de afsluitavond in de tent. Tijdens deze afsluiting kijken we terug op de VBW week en willen we graag met de ouders/belangstellende delen hoe de maandag tot donderdag waren. De afsluitavond begint om 19:00 uur.

Afsluitdienst
Op zondagochtend is er in de kerk een speciale dienst om de VBW week af te sluiten. In de dienst zal er speciale aandacht zijn voor het thema van de Vakantie Bijbel Week en wordt ook het themalied gezongen.

Goede doel
Tijdens de VBW doen zowel de leiding als de kinderen hun best om zoveel mogelijk geld op te halen. Elk jaar is er een wisselend goed doel, waarvoor geld ingezameld gaat worden.