SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Hervormde Gemeente EderveenHervormde Gemeente Ederveen

  • LOGIN
  • Welkom
  • Onze gemeente
    • 1. Hervormde Gemeente Ederveen
      • 1.1 Wie zijn wij?
      • 1.2 Kerkenraad
      • 1.3 Kerkrentmeesters
      • 1.4 Kerkelijke medewerkers
      • 1.5 ANBI CVD
      • 1.6 ANBI CVK
      • 1.7 Colofon
      • 1.8 Privacy
    • 2. Geschiedenis
      • 2.1 Onze gemeente
      • 2.2 Kerkgebouw
      • 2.3 Kerkorgel
    • 3. Praktische informatie
      • 3.1 Algemene informatie (praktische info)
      • 3.2 Kerkbode
      • 3.3 Ledenadministratie
      • 3.4 Financiën
      • 3.5 Downloads
      • 3.6 Gewijde muziek
  • Kerkdiensten
    • 4.1 Preekrooster
    • 4.2 Over de diensten
    • 4.3 Bijzondere diensten
      • 4.3a Heilige doop
      • 4.3b Heilig avondmaal
      • 4.3c Aangepaste diensten
      • 4.3d Huwelijksdiensten
      • 4.3e Rouwdiensten
    • 4.4 Kinderoppas
    • 4.5 Luisteren via internet
    • 4.6 Kerkradio
  • Ontmoeten
    • 5. Catechese
      • 5.1 Algemene informatie (catechese)
      • 5.2 Basiscatechese
      • 5.3 Mentorcatechese
      • 5.4 Speciale catechese
      • 5.5 Verdiepingscatechese
      • 5.6 Belijdeniscatechese
      • 5.7 Doopcatechese
      • 5.8 Aanmeldformulier Catechisant
    • 6. Jeugd
      • 6.1 Algemene informatie (jeugd)
      • 6.2 Zondagschool ’t Mosterdzaadje
      • 6.3 Kinderclub Timotheus
      • 6.4 Jongensclub Samuel
      • 6.5 Meisjesclub Talitha
      • 6.6 Tienerclub Krith
      • 6.7 5G
      • 6.8 SIGN
      • 6.9 Vakantie Bijbel week
    • 7. Kringwerk
      • 7.1 Toerustingskring
      • 7.2 Bijbelgesprekskring
      • 7.3 Huisbijbelkring
      • 7.4 Gebedsuren
      • 7.6 Stiltemomenten lijdensweek
      • 7.7 Ouderencontactmiddag
    • 8. Verenigingen
      • 8.1 Bijbelstudiekring voor vrouwen
      • 8.2 Mannenvereniging
      • 8.3 Vrouwenontmoetingsochtend
      • 8.4 Dameskrans
    • 9. Commissies
      • 9.1 Jeugdraad
      • 9.2 Anders begaafden club Mattanah
      • 9.3 Evangelisatie
      • 9.4 Emmaus-cursus
      • 9.5 Youth Alpha
      • 9.6 Zendingscommissie
    • 10. Overig
      • 10.1 Singin
      • 10.2 Kerkpleinmarkt
      • 10.3 Startdag
      • 10.4 CBS De Waterstroom
      • 10.5 De Lofstem / Kinderkoor Hosanna
      • 10.6 Hakoltsaier
      • 10.7 Met hart en stem
      • 10.8 Kerkdiner
  • Helpen
    • 11.1 Diaconie
    • 11.2 Ouderenpastoraat
    • 11.3 Vrouwendienst
    • 11.4 Bezoek predikant
    • 11.5 Ziekenpastoraat
    • 11.6 Pastoraat in verzorgingstehuizen
    • 11.7 Jongerenpastoraat “Teen’s point”
    • 11.8 Acute hulpverlening
    • 11.10 Psycho-pastorale zorg
  • Agenda
  • Preekrooster
  • Verbouwing
    • Inleiding
    • Donatieformulier voor de verbouwing/uitbreiding van de bijgebouwen
    • Optie 1: Bestaande Nevenruimten Opknappen en Energetisch Verbeteren
    • Optie 2: Bestaande Nevenruimten Opknappen en Energetisch Verbeteren met Uitbreiding Tussen de Kerkzaal en Kerkheem
    • Optie 3: Sloop van bestaande Kerkheem en nieuwe uitbreiding met geluidsdichte kelder

Erediensten per 1 juli

by Gerald van Dijk / maandag, 22 juni 2020 / Published in Actuele informatie

Vanaf 1 juli mogen we weer met 100 mensen naar de kerk voor de zondagse eredienst. Dit is exclusief de medewerkers (koster, organist, BHV-er, ed).

Hieronder de informatie met betrekking tot de diensten vanaf 1 juli:

Parkeren:
Denk bij het parkeren van uw fiets of auto aan de anderhalve meter afstand.

Reserveren:
Reserveren gaat via het aanmeldingsformulier wat u op de website van onze gemeente aantreft. Als u geen internet hebt kunt u bellen met Angelique Hardeman op 06-83080546.

Aanmelden gaat per zondag en dient wekelijks opnieuw te gebeuren. Op het aanmeldingsformulier vult u uw NAW-gegevens in, of u naar de ochtend- of avonddienst wilt en met hoeveel personen u komt.

Aanmelden kan tot uiterlijk donderdagavond 24.00 uur. Uiterlijk zaterdagochtend 12.00 ontvangt u een bevestigings- of annuleringsmail.

In de bevestigingsmail staat via welke ingang u de kerk binnen komt (toren/Schoolstraat), in welk vak u zit en op welke rij/stoel(en). Het kan voorkomen dat u wordt ‘verschoven’ naar de avonddienst als de ochtenddienst ‘vol’ is.

Het kan voorkomen dat er teveel aanmeldingen zijn. Dan ontvangt u een annuleringsmail en staat u op de voorkeurslijst voor de diensten van de volgende week. Op maandag ontvangt u dan een mail zodat u met voorkeur kunt reserveren voor de dienst van volgende zondag

De deuren van de kerkzaal gaan om 9.05 en 18.05 open.

Op dinsdag ontvangt iedereen die zich al een keer heeft ingeschreven een herinneringsmail en kunt u via een link snel opnieuw reserveren zonder opnieuw alle gegevens in te hoeven vullen.

Looproutes:
Tijdens de zondagse erediensten zijn er 2 ingangen beschikbaar. De zijingang (aan de Schoolstraat) en de ingang onder de toren. Bij deze ingangen is ook desinfecterend middel aanwezig.

  1. De ingang aan de Schoolstraat en onder de toren wordt gebruikt
  2. De kerkzaal wordt ingedeeld in 3 vakken (A,B,C)
  3. De rijen en stoelen worden genummerd
  4. De gemeenteleden die in vak A en B zitten komen binnen via de ingang aan de Schoolstraat
  5. De gemeenteleden die in vak C zitten komen binnen via de ingang onder de toren
  6. Bij de ingang staan 2 coördinatoren; de ene vraagt naar de gezondheid, checkt de aanmeldingslijst en vraagt of u de handen wilt ontsmetten. De andere loopt met u mee om uw plek te wijzen.
  7. Alle overige ingangen zijn gesloten en zaal 2 en de lange gang zijn ook gesloten voorbij het toilet
  8. De consistorie is alleen open voor de kerkenraad
  9. De eerste stoelen naast het gangpad van blok B en C zijn afgesloten zodat het pad voldoet aan de 1,5 meter regel
  10. Het kan voorkomen dat er al mensen in de rij zitten. Of de gemeenteleden lopen even de rij uit, of gaan staan waarna gemeentelid dat de rij ingaat ‘rugwaarts’ passeert
  11. Na de dienst zal de kerkzaal rij-voor-rij verlaten moeten worden (ontsmetten is dan niet meer nodig) en u zult direct huiswaarts moeten gaan. Vak A vertrekt via uitgang Schoolstraat, Vak B en C; eerste rijen via uitgang onder de toren en achterste rijen via uitgang plein.
  12. Dit wordt begeleid door de coördinatoren.

Algemeen:
– Graag uw jas, paraplu etc. meenemen de kerkzaal
– Zorg dat u zo min mogelijk gebruik maakt van de toiletten. Doe dit thuis, in dien mogelijk.
–
Volgens de richtlijnen zijn daar papierendoekjes en desinfecterend middel aanwezig. Handen desinfecteren voor en na toiletbezoek.
– Er liggen geen Bijbels bij de ingang. Men dient dus een eigen bijbel/psalmboek mee te nemen.

Reinigingsplan:
Na de samenkomsten in de kerkzaal wordt er gereinigd door de koster en coördinator (toiletten, deurklinken, microfoon, preekstoel, katheder).In de avonddienst zijn er andere stoelen en banken beschikbaar dan in de ochtenddienst. We werken met even en oneven nummers. Dit om de kans op besmetting nog kleiner te maken.

Zingen:
In de kerkenraad is besloten het zingen voorlopig (tenzij RIVM met andere adviezen komt) op de volgende wijze in te vullen:Vanaf de galerij zullen maximaal 5 gemeenteleden zingen (hier zitten geen andere gemeenteleden). Daarnaast mogen de gemeenteleden die op de eerste rij beneden zitten meezingen. De kerkenraad zit op de eerste rij van de stoelen en zal, net zoals nu, ook meezingen.Collecten:
Het gebruik van doorgeefzakken is niet mogelijk. Collecteren zal gaan via de digitale weg, via de website of kerkgeld-app zoals we nu al gewend zijn.
We hopen dat we op deze aangepaste wijze erediensten kunnen houden met meer gemeenteleden dan de huidige situatie.Het volledige gebruikersplan is te vinden op de website en in op papier in kerk.Mocht u hierover nog vragen hebben dan kunt terecht bij uw wijkouderling.

Agenda

mei
15
do
hele dag Schoonmaken kerk en kerkheem
Schoonmaken kerk en kerkheem
mei 15 hele dag
De voorjaarsschoonmaak willen we graag houden op maandag 12 mei, dinsdag 13 mei en donderdag 15 mei. We hopen ook een goed opkomst van de jongere generatie binnen onze gemeente. Via de kerkapp zal verdere
mei
27
di
18:45 Uitgifte collectebonnen
Uitgifte collectebonnen
mei 27 @ 18:45 – 19:45
De collectebonnen worden uitgegeven in zaal 1 van “Kerkheem” van 18.45 uur tot 19.45 uur. Daarnaast zijn collectebonnen te bestellen via deze link.
19:30 Dameskrans
Dameskrans
mei 27 @ 19:30 – 21:30
Onze krans komt één keer per twee weken bijeen op dinsdagavond van 19:30 tot 21:30 uur in Kerkheem zaal 1. Er wordt gebreid, genaaid, geborduurd, enz.; allemaal voor de kerk. Vele kleintjes maken één grote.
Toon kalender

Preekrooster

mei
18
zo
09:30 Ds. M. Bos – Ederveen | Belijden...
Ds. M. Bos – Ederveen | Belijden...
mei 18 @ 09:30
 
18:30 Ds. G. Herwig – Hoge Hexel
Ds. G. Herwig – Hoge Hexel
mei 18 @ 18:30
 

Gemeentenieuws

  • Besluit over de liturgie tijdens de diensten op 2e paasdag en 2e pinksterdag

    In de kerkenraadsvergadering van 22 januari 202...
  • Vrijwilligers communicatie

    Communicatie speelt een steeds belangrijkere ro...
  • Organisten

    Zondag 30 maart j.l. heeft Tjako Gardenier het ...

Uitgelicht

Contactgegevens

Kerk
Hoofdweg 85
6744 WH  Ederveen

Koster
Wilma en Henry Maassen
Tel.: 06 14049052
E-mail: koster@hervormdederveen.nl

Predikant
Ds. M. Bos
E-mail: dominee@hervormdederveen.nl

Ouderenpastoraat 75+
Ds. G. Wassinkmaat
Tel.: 06-45134953
E-mail: gwassinkmaat@solcon.nl

Ledenadministratie
Jacobien Kamp- Methorst
Tel.: 0318 304267
E-mail: leden@hervormdederveen.nl

Beheer website
Arend Jan Vlastuin
E-mail: website@hervormdederveen.nl

Hervormde Gemeente Ederveen

Powered by VLASTUIN.design - Ederveen.

TOP